الزامات ده گانه محاسبه حقوق و دستمزد چيست؟

شركت طرح انديشان پويا در سال ١٣٧٦ با هدف بهينه سازي و بالا بردن كارايي نرم افزارهاي موجود مالي و اداري در آن زمان و با به كارگيري خلاقيت فارغ التحصيلان دانشگاهي و جوانان نخبه ايراني فعاليت خود را آغاز نموده است.

الزامات ده گانه محاسبه حقوق و دستمزد چيست؟

۴۱ بازديد

آشنايي با سيستم برنامه ريزي توليد

سيستم برنامه ريزي توليد، روش هاي مختلفي دارد. از جمله: تك محصول ،توليد دسته اي، توليد انبوه، توليد مستمر و غيره.سيستم  برنامه ريزي توليد مي تواند با كنترل توليد به برنامه ريزي و كنترل توليد تبديل شود يا مي توان آن را در برنامه ريزي منابع سازماني تركيب و يكپارچه سازي كرد.

سيستم برنامه ريزي توليد، برنامه اي براي توليد در آينده است كه در آن امكانات مورد نياز تعيين و مرتب شده اند. يه طرح توليد به صورت دوره اي براي يك دوره زماني خاص، به نام افق برنامه ريزي است.

مديريت منابع توليد

وظيفه نرم افزار برنامه ريزي توليد چيست؟

استفاده بهينه از سيستم برنامه ريزي توليد و تخصيص مناسب منابع به نيازهاي توليد، موجب افزايش ظرفيت توليد و كاهش هزينه‌ها مي‌شود. پايش آني منابع‌انساني و مواد اوليه و نيز اطلاع از وضعيت تجهيزات و ماشين‌آلات و…، به مديران كمك مي‌كند تا براي بهينه‌سازي خطوط توليد خود، به‌صورت دقيق و كارآمد برنامه ريزي كنند.

نرم افزار برنامه ريزي توليد، علاوه بر تأمين اطلاعات به‌روز توليد و ظرفيت‌‌هاي توليد، به سازمان‌ها اين امكان را مي‌دهد تا با دريافت اطلاعات آني از عملكرد و مقايسه با برنامه‌ريزي‌‌هاي انجام‌شده، توان سازمان را در پاسخ‌گويي مناسب نياز‌‌هاي مشتريان افزايش دهد.

سيستم كنترل توليد با استفاده از نرم افزار برنامه ريزي توليد، و ايجاد ديدي كلي و جامع از فرآيند توليد، همانند يك نمايشگر عمل نموده و جزئيات لازم را در اختيار مديران و كارشناسان مربوطه قرار مي‌دهد. اين سيستم با قرار دادن تمام جزئيات در يك قاب، امكان مقايسه آن‌ها، و تاثيرگذاري عوامل مختلف بر يكديگر را فراهم مي‌نمايد. بر خلاف سيستم‌هاي سنتي كه انبوهي از مدارك و اسناد در كنار هم قرار مي‌گرفت و بررسي آن‌ها به سختي صورت مي‌گرفت.

راهكار مديريت منابع مالي

يكي از دغدغه هاي اصلي مديران در هر مجموعه اي كسب اطلاعات لحظه اي و شفاف از وضعيت عملكرد سامانه هاي سيستم مديريت منابع مالي مي باشد. با استفاده از اين اطلاعات مديران مي توانند تصميمات صحيح، به موقع و دقيقي را در راستاي اهداف مالي سازمان اخذ نمايند.

همچنين با تصوير دقيقي كه از هزينه ها و درآمد ها بدست مي آيد، برنامه ريزي هاي كلان مالي، مديريت دقيق منابع و مصارف و در نهايت كاهش بهاي تمام شده كالا و خدمات امكان پذير خواهد بود.

مديريت منابع مالي

 ويژگي هاي مديريت منابع مالي

  • بر اساس تحليل پيش مي روند
  • به اصول اقتصادي اهميت مي دهند
  • از اطلاعاتي كه حسابداري در اختيارشان مي گذارد استفاده مي كنند
  • در مورد افزايش سهام و چگونگي سرمايه گذاري مطالعه مي كنند

بهترين نرم افزار حسابداري

نرم افزار حسابداري مالي ابزاري براي حسابداران و مديران مالي مي باشد. مديران شركت ها تصميمات خود را با توجه به اطلاعات و گزارشات به دست آمده توسط حسابداران و مديران مالي خود اتخاذ مي كنند كه اين اطلاعات از طريق نرم افزار هاي حسابدراي مالي پردازش و تهيه مي شوند و در اختيار مدير عاملان قرار مي گيرند پس بهترين نرم افزار حسابداري نرم افزاري هست كه نياز واحد مالي را براي تهيه گزارشات و اطلاعات مالي در كوتاه ترين زمان و مناسب ترين گزاشات پاسخگو باشد. بطور كلي در داخل كشور نرم افزار هاي حسابداري زيادي وجود دارد و نمي توان به قطع در مورد نرم افزار حسابداري خوب و بد اظهار نظر كرد ولي بطور كلي مي توان از خصوصيات بهترين نرم افزار حسابداري نام برد تا خود شما بتوانيد به راحتي بهترين نرم افزار حسابداري را تشخيص و در نهايت انتخاب مناسبي در تهيه نرم افزار حسابداري داشته باشيد.

ويژگي بهترين نرم افزار حسابداري

  • كيفيت و هزينه خدمات پشتيباني
  • كاربري آسان و ميزان محبوبيت آن در بين حسابداران خبره
  • امكانات و كنترل هاي داخلي و رعايت اصول حسابداري
  • قيمت آن نسبت به نرم افزارهاي مشابه

سيستم حقوق و دستمزد چيست

منظور از سيستم حقوق  و دستمزد محاسبه دقيق پرداخت هزينه اي است كه بابت فعاليت هاي كاركنان در هر شركت يا بنگاه اقتصادي پرداخت مي گردد. هزينه حقوق و دستمزد بيانگر سهم نيروي كار (كارگر، كارمند) در توليد محصولات يا ارائه خدمات است. به همين منظور اين هزينه به عنوان يكي از عوامل حسابداري بهاي تمام شده مي بايست اندازه گيري، كنترل و تجزيه و تحليل گردد.

حقوق و دستمزد

ويژگي هاي سيستم حقوق و دستمزد

  • داراي سرعت بالا در جمع آوري اطلاعات كاركرد پرسنل و ارائه به موقع بودن آن است.
  • داراي دقت بالا در محاسبه مبلغ قابل پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل است.
  •  سيستم حقوق و دستمزد داراي روش هاي كنترلي مناسبي براي جلوگيري از پرداخت وجوه به شكل غير قـانوني بـه افـراد سـوء اسـتفاده كننده در آن پيش بيني شده است.

الزامات ده گانه محاسبه حقوق و دستمزد چيست؟

طبق قوانين و اصول استخدامي هر كشور همه سازمان‌ها در يك دوره مشخص مي‌بايست بر اساس تعداد ساعت كاركرد هر فرد و بر اساس توافق بين كارفرما و نيروي كار حقوق پرداخت شود اما همه الزامات مربوط به پرداخت حقوق به الزامات قانونيبرنمي‌گردد و الزامات ديگري نيز وجود دارد كه سازمان را مجبور به محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد مي‌نمايد كه مي‌توان آن را ۱۰ دسته كلي بيان كرد:

  1.  داشتن اطلاعات كامل و جامعي از پرونده و سوابق قبلي و فعلي پرسنل.
  2. رعايت قوانين مالياتي و تأمين اجتماعي و معافيت‌هاي عمومي پيش‌بيني‌شده در قانون
  3. رعايت قوانين كار در خصوص نحوه استخدام، نحوه تحرير و الزامات قرارداد
  4. رعايت ايمني كار در شركت‌هايي با عمليات سخت، پر ريسك و يا داراي خطر فيزيكي
  5. رعايت الزامات حقوق پرسنل كارآموز، آزمايشي و يا فصلي
  6. شفاف بودن نحوه محاسبه و تخصيص هزينه حقوق و دستمزد
  7. شفاف بودن الگوي محاسبات ارقامي كه به‌صورت مستمر پرداخت نمي‌شود.
  8. شفاف بودن موارد و آيتم‌هايي كه به‌طور ماهانه و يا موردي از دستمزد كاسته مي‌شود.
  9. رعايت استاندارد گزارش گري حقوق و دستمزد براي افراد برون‌سازماني و درون‌سازماني
  10. شناسايي هزينه‌هاي دستمزدي سازمان

سيستم دريافت و پرداخت

وجوه نقد را مي‌توان از مهم‌ترين دارايي‌هاي سازمان‌ها برشمرد؛ زيرا مي‌توانند مبنايي براي تجارت قلمداد شوند. از اين رو گردش نقدينگي توان استفاده بهينه از منابع مالي موجود در سازمان‌ها و شركت ها را به حداكثر مي‌رساند و ميزان قابل توجهي از دغدغه‌هاي مديران مالي كسب و كارها را تقليل مي‌دهد.

سيستم دريافت و پرداخت پرگار تمامى فرآيندهاى مربوط به مديريت وجوه، اعم از اسناد شبه تجاري دريافتى و پرداختى، حساب‌هاى بانكى، سپرده‌ها، ضمانت نامه‌ها، وجوه بين راهى و نقدينگى اعم از وجوه ريالى، ارزى را بر عهده دارد. از آن جائي كه بخش قابل توجهي از عمليات دريافت و پرداخت به صورت دستي انجام مي‌گيرد، سيستم دريافت و پرداخت پرگار با بهره گيري از يك طراحي توانمند و يكپارچه با سيستم حسابداري مالى، قابليت‌هاي متنوع و گسترده‌اي را براي مكانيزاسيون اين فرآيند فراهم آورده است. يكپارچگي فرآيند صدور چك با گردش اسناد حسابداري باعث شده است؛ كنترل‌هاي لازم بر روي اين فرآيند با دقت انجام گرفته و صحت اطلاعات و عملكرد سيستم در حد بسيار خوبي تضمين شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.