آشنايي با نرم افزار حسابداري ارزي

شركت طرح انديشان پويا در سال ١٣٧٦ با هدف بهينه سازي و بالا بردن كارايي نرم افزارهاي موجود مالي و اداري در آن زمان و با به كارگيري خلاقيت فارغ التحصيلان دانشگاهي و جوانان نخبه ايراني فعاليت خود را آغاز نموده است.

آشنايي با نرم افزار حسابداري ارزي

۱۰۲ بازديد

سيستم حقوق و دستمزد

محاسبات مربوط به حقوق و دستمزد كاركنان بخشي از هزينه هاي عملياتي سازمان هاست كه معمولا سهم قابل ملاحظه اي از هزينه هاي كل سازمان ها را تشكيل مي دهد. اين محاسبات چه در سازمان هاى بزرگ و چه در سازمان هاى كوچك، از پيچيدگي و حساسيت ويژه اي برخوردار است كه دلايل متعددي براي آن وجود دارد؛ از جمله: تنوع و تاريخچه قوانين موجود در اين حوزه، محاسبه معوقات گذشته، وجود پارامترهاى متعدد، ارتباط وسيع با ساير سيستم هاى منابع انساني و مالي، لزوم ارائه گزارشات مختلف به سازمان هاي متعدد، تعداد زياد كاربران سازمان و…
در سيستم حقوق و دستمزد بعلت تراكم و استمرار اطلاعات ، نحوه پردازش اطلاعات و اهميت سرعت و صحت آن از اتوماسيون استفاده مي شود.
اطلاعاتي نظير نرخ ساعتي و يا روزانه حقوق و دستمزد كه ممكن است براي مدت مديدي تغيير نكند و همچنين برنامه هاي نظير نحوه محاسبه كسورات ماليات و حق بيمه صندوق تأمين اجتماعي كه در طول سال قوانين آن ثابت مي باشد را بهتراست درحافظه كامپيوتر ذخيره نموده .
با استفاده از اين اطلاعات مي توان محاسباتي مانند حقوق و دستمزد ناخالص، كسورات، تعيين حقوق و دستمزد خالص و بروز در آوردن سابقه هر كارمند و كارگر رابه طور الكترونيكي انجام داد.

سيستم حقوق و دستمزد

برخي از وظايف حسابدار سيستم حقوق و دستمزد شامل موارد زير مي باشد:

  1. كسب اطلاع و پيگيري وظايف و برنامه هاي كاري خود از مديريت
  2. جمع آوري اطلاعات عملكردي و كاركردي و همچنين شرايط كار كاركنان
  3. تهيه و بررسي ليست كسورات دستمزد و حقوق كاركنان
  4. ثبت اطلاعات ماهانه عملكردي و كاركردي كاركنان
  5. نظارت بر حقوق و دستمزد كاركنان
  6. تفكيك واحدهاي كاري جهت بررسي دستمزد و حقوق
  7. نظارت بر محاسبه و تاييد ليست دستمزد و حقوقي كاركنان
  8. دريافت ليست و بررسي اطلاعات كسورات بيمه با توجه به شعب بيمه ذكر شده
  9. تنظيم فيش هاي حقوقي و ثبت حقوق و دستمزد با بيمه
  10. محاسبه اضافه كاري و بررسي مزاياي مشمول اضافه كاري
  11. محاسبه مزاياي پايان خدمت، بازخريد و مرخصي كاركنان
  12. بررسي معوقات پرداختي كاركنان
  13. ثبت سند حقوق حسابداري و حقوق و دستمزد
  14. ارائه اطلاعات لازم به كاركنان در خصوص نحوه محاسبه دستمزد و حقوق

نرم افزار حسابداري ارزي

حسابداري ارزي اصطلاحي است كه ارز مورد استفاده يك بنگاه را براي ثبت كليه معاملات و صورت هاي مالي آنها تعريف مي كند. ارز حسابداري مي تواند متفاوت از پولي باشد كه در آن شركت محصولات خود را مي فروشيد.
براي شركت ها يا سرمايه گذاراني كه چندين ارز را اداره مي كنند و مدام در حال معاملاتبين المللي هستند، تعامل نرخ ارز و تبديل آنها مي تواند بسيار كار پيچيده و سختي باشد.
با پيشرفت علم و تكنولوژي و رشد ارتباطات بين المللي و برون مرزي، نياز به استفاده از نرم افزار حسابداري بين المللي و نرم افزار حسابداري ارزي در شركت ها بسيار حس مي شد. بر اين اساس، مورد توجه قرار گرفتن سيستم حسابداري ارزي، امري عادي تلقي مي شود. شركت هايي كه در بازارهاي كوچكتر و يا در كشورهايي با ارزهايي بجر ارزهاي بين المللي دلار، يورو و … فعاليت مي كنند بيش از بقيه نياز به اين تبادلات ارزي دارند. در اين حوزه ها به منظور ساده سازي صورت هاي مالي، مشاغلي كه داراي نيازهاي پيچيده مديريت ارزي هستند، كليه معاملات خود با استفاده از نرم افزارهاي حسابداري ارزي به سادگي ثبت و بررسي مي كنند.
نرم افزار حسابداري ارزي با توجه به نياز مديران و صاحبان شركت هايي كه با ارزهاي مختلف مبادلات انجام مي دهند، امكان ارزيابي واحد هاي مختلف ارزي را به مديران مي دهد و به آنان را در راستاي حركت به سوي اهداف و تبادلات ارزي ياري مي دهند.

نرم افزار حسابداري ارزي

سيستم مديريت منابع مالي

سيستم مديريت منابع مالي متشكل از متدهايي است كه چرخه ي مالي زندگي ما را تامين ميكند و ميتواند يك شماي كلي از وضعيت اقتصادي به ما دهد.به عبارت ديگر مديريت منابع مالي كاربرد اصول اقتصادي مطرح در دنيا براي حل مسائل مختلف پيش رو است. يكي از اهداف مديريت منابع مالي رساندن ارزش شركت به بيشترين حد ممكن است و از آن جايي كه مدير مالي با مالكان و افرادي كه جز فعالان بازار سرمايه اند در ارتباط هستند لازم است كه برنامه مناسبي از سود و رشد شركت داشته باشند. اين سيستم منجر به گسترش شركت مربوطه مي گردد.بايد توجه داشت كه اين گسترش ، افزايش قيمت سهام هاي سهامداران شركت را در پي خواهد داشت. در هر تجارتي سرمايه از مهمترين بخش هاي آن بنگاه اقتصادي به حساب مي آيد و قاعدتا مديريت آن جايگاه ويژه ايي خواهد داشت.

سيستم مديريت منابع مالي به طور كلي به كارهايي مانند تهيه و كنترل مديريت منابع مالي يه واحد اقتصادي مي پردازد كه از اين اهداف مهم مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • اطمينان از كافي بودن بودجه براي واحد هاي اقتصادي
  • اطمينان از به دست آوردن سود كافي براي سهامداران كه اين سود بستگي به قيمت بازار سهام و توقعات سهامداران دارد
  • اطمينان از استفاده درست از منابع مالي شركت
  • اطمينان از اعتماد كردن سهامداران از امنيت موجود در شركت براي سهام گذاري

وظايف اصلي در مديريت منابع مالي

  1. مديريت صحيح گردش جريان مالي شركت و جلوگيري از كسري بودجه
  2. صدور اتوماتيك سند براي تمامي بخش ها از جمله فروش، خريد، اموال، حقوق و دستمزد و ساير بخش¬هاي مرتبط با واحد مالي كه موجب كاهش بار كاري واحد مالي خواهد شد.
  3. ارتباط فرآيندي واحد مالي با تمامي بخش ها
  4. استفاده از سيستم اموال كه به صورت فرآيندي با واحدهاي خريد، نگهداري و تعميرات و انبار مرتبط است كه موجب مديريت و هزينه يابي تمامي امواسازمان و محاسبه استهلاك هاي اتوماتيك مرتبط با نگهداري و تعميرات مي شود.
  5. استفاده از سيستم بودجه كه به صورت فرآيندي و در سطح كنترل بودجه اي با مبلغ اسناد مالي در ارتباط مي باشد و امكان مديريت بر انواع بودجه ريزي هاي هزينه و درآمد را فراهم مي كند.
  6. استفاده از سيستم خزانه  داري كه باعث مديريت دريافت ها و پرداخت ها و اسناد دريافتني و پرداختني، همچنين مديريت تنخواه گردان مي شود.

سيستم مديريت منابع مالي

نرم افزار مديريت منابع انساني

نرم افزار مديريت منابع انساني نه تنها وظيفه مديريت يكي از مهمترين دارايي هاي سازمان كه پرسنل مجموعه هستند را  عهده دارد، بلكه مي بايست با نظارت بر فرآيندهاي جذب و استخدام نيروهاي جديد و ورودي و خروجي هاي سازمان، كيفيت نيروي انساني را تضمين كند. از طرف ديگر بخشي از فرآيندهاي حفظ و بهبود عملكرد پرسنل سازمان، مربوط به فرآيندهاي ارزش يابي درون سازماني است كه منجر به بهبود عملكرد و توانايي هاي پرسنل سازمان مي گردد. به اين منظور نرم افزارهاي اي آر پي بايد بتوانند با تمركز بر پرسنل و تيم هاي موجود در شركت و با  جستجوي مناسب به بهينه ترين شكل ممكن، منابع انساني موجود در سازمان را به بخش هاي مختلف سازمان و پروژه ها تخصيص دهند.
اين سيستم نرم افزاري علاوه بر پاسخگوي به نياز هاي اين حوزه از گزارشات داشبورد مديريتي بهره مند مي باشد كه توان تجزيه و تحليل اطلاعات را در اختيار مديران حوزه منابع انساني قرار مي دهد .
همچنين از ديگر ويژگي هاي نرم افزار مديريت منابع انساني مي توان به فرآيند محور بودن آن اشاره نمود . به اين صورت كه قابليت تعريف و راه اندازي كليه روال و فرآيندهاي حوزه منابع انساني جاري در هر سازمان همانند مرخصي ،ماموريت،وام و … در بستر كارتابل تحت وب سيستم در اختيار كليه كارمندان سازمان قرار مي گيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.