نكاتي در خصوص وظايف و نقش حسابدار در سرعت رشد سازمان

شركت طرح انديشان پويا در سال ١٣٧٦ با هدف بهينه سازي و بالا بردن كارايي نرم افزارهاي موجود مالي و اداري در آن زمان و با به كارگيري خلاقيت فارغ التحصيلان دانشگاهي و جوانان نخبه ايراني فعاليت خود را آغاز نموده است.

نكاتي در خصوص وظايف و نقش حسابدار در سرعت رشد سازمان

۸۸ بازديد

نقش حسابدار در سرعت رشد سازمان

امروزه در دنيايي زندگي ميكنيم كه هر روزه شاهد نحوههاي گوناگوني از ارتباطات اقتصادي كه شركتها و سازمانها با يكديگر دارند، هستيم. توجه داشته باشيد كه اين نوع از ارتباطات، مسائل گوناگوني را در رابطه با وضعيت مالي رقم ميزنند و در چنين شرايطي است كه نقش حسابدار بيش از گذشته مورد توجه قرار ميگيرد. در اين مقاله تصميم داريم نقش حسابدار در روند امور مالي يك شركت و تاثيراتي كه بر رشد آن شركت و سازمان ميگذارد را مورد بررسي قرار دهيم تا شما به خوبي با اين شغل و حرفه آشنا شويد.

حسابداري يكي از بخشهاي واجب براي هر كسب و كاري به حساب ميآيد كه وظايف گوناگوني بر عهدهي حسابداران اين بخش قرار ميگيرد و آنها با وظايفي كه انجام ميدهند، رشد و پيشرفت سازماني كه در آن مشغول فعاليت هستند را رقم ميزنند؛ بنابراين اگر كسب و كاري را راه اندازه كرده ايد و كسب و كار شما در مرحله رشد و پيشرفت است، توصيه ميكنيم از يك حسابدار ماهر استفاده كنيد تا امور مالي شركت و سازمان خود را با خيال راحت به او واگذار كنيد.

برخي از افراد گمان ميكنند كه حسابدار تنها وظيفه دارد بدهي و ميزان درآمد يك شركت را بررسي كند، در حالي كه چنين موضوعي صحت ندارد و يك حسابدار در بسياري از موارد ديگر نيز نقش پررنگي دارد؛ براي مثال ميتوان به مواردي چون كنترل حسابهاي دريافتي، تحليل پرداختيها، بررسي سود و زيان، بررسي نقدينگي شركت و بسياري از مسائل ديگر اشاره كرد؛ بنابراين توصيه ميشود از نقش حسابدار در موفقيت حرفهي خود غافل نشويد.

نقش حسابدار

سازماندهي شرايط

يكي از وظايف اصلي حسابدار را ميتوان سازماندهي شرايط در نظر گرفت، چرا كه يك حسابدار در طول تايم كاري خود با اعداد، ارقام و اطلاعات بسياري مواجه ميشود كه بايد توانايي سازماندهي اين مسائل را به درستي داشته باشد. اگر حسابدار بتواند اطلاعاتي كه در اختيارش قرار ميگيرد را به درستي بررسي و طبقه بندي كند، در بسياري از مسائل شركت ميتواند نقش موثري داشته باشد.

مهارت هاي مديريت زمان

يك حسابدار با موضوعات بسيار گوناگوني روبرو ميشود كه بايد بتواند آنها را در يك مدت زمان تعيين شده بررسي و نتيجهي آن را طبق يك گزارش ارائه دهد؛ بنابراين اگر به دنبال موفقيت هستيد، بايد بتوانيد مهارت خود در مديريت زمان را افزايش دهيد، اين مورد يكي از مواردي محسوب ميشود كه بين حسابداران تمايز ايجاد كرده است و حسابداري كه در اين مورد مهارت دارد، نقش موثري در پيشرفت و رشد يك سازمان خواهد داشت.

دقت و توجه به كوچكترين مسائل

از آنجايي كه عمدهي كار حسابداران با اعداد و ارقام است، بايد دقت بسيار بالايي بر جزئيات داشته باشند، چرا كه كوچكترين اشتباه و بي دقتي ميتواند مشكلات بسياري را به وجود آورد. در برخي از مواقع شاهد بوده ايم كه با جا به جايي يك عدد و رقم، معاملات بسياري بر هم خورده اند و گاهي اوقات مشكلات مالي بسياري را به وجود آمده است؛ بنابراين از اهميت اين ويژگي نبايد غافل شد.

دقت و توجه در كار حسابداري

رفتار و رسيدگي مناسب با مشتري

برخي از افراد گمان ميكنند كه حسابداري تنها به مسائل مالي و محاسبه ارقام و اعداد گفته ميشود، اما بايد گفت حسابدار بودن تنها به اين معني نيست و در برخي از شرايط يك حسابدار بايد به مشتريان نيز توجه داشته باشد، يعني بايد دربارهي صنعت كاري و ويژگيهاي مشتريهاي صنعتي كه در آن مشغول به فعاليت است، تصميماتي بگيرد كه به نفع شركت و مشتري باشد. مديران شركت و سازمانها به توصيههايي كه از جانب حسابدار ميشود توجه كافي دارند، بنابراين نبايد از نقش حسابدار در رابطه با اين موضوع غافل شد.

برخي از محصولات شركت طرح انديشان پويا:

عوامل موثر در افزايش دقت حسابدار

همانطور كه ميدانيد، امروزه يكي از دغدغههاي اصلي افراد در رابطه با شغل و حرفهاي است كه در آن مشغول به كار هستند. از آنجايي كه رقابت ميان شغلها بسيار ديده ميشود، افراد بايد در زمينهي فعاليت خود، بهترين عملكرد را داشته باشند تا امكان حفظ شغل براي آنها وجود داشته باشد. حسابداري يكي از مشاغلي محسوب ميشود كه داوطلبان بسياري دارد و اگر شما در چنين حرفهاي مشغول هستيد، بايد از عوامل موثر در افزايش دقت حسابدار مطلع باشيد.

به دليل اهميت اين موضوع در حيطهي حسابداري، تصميم گرفتيم در اين متن عوامل موثر در افزايش دقت حسابدار را مورد بررسي قرار دهيم تا شما با اين عوامل آشنا شويد و از آنها براي افزايش دقت خود استفاده كنيد. دقت بالا يكي از نيازهاي اصلي براي اين حرفه محسوب ميشود و اگر شما در تلاش هستيد كه خود را يك حسابدار حرفهاي معرفي كنيم، بهتر است اين مقاله را به دقت مطالعه كنيد.

دقت در حسابداري

داشتن هدف مشخص

شما بايد براي زمان كاري خود هدف مشخصي را تعيين كنيد و بر طبق آن فعاليت خود را دسته بندي كنيد؛ اين كار باعث ميشود شما بر روي فعاليت خود تمركز داشته باشيد؛ تمركز بر روي كار يكي از عواملي محسوب ميشود كه دقت شما را در انجام كار بيشتر مي كند؛ اگر شما كارهاي خود را طبق يك برنامه پيش نبريد، در انجام كارها دچار مشكل ميشويد، به نوعي ميتوان گفت نداشتن برنامه عاملي بر سردرگمي محسوب ميشود و سردرگمي نيز يكي از دلايل كاهش دقت است. بنابراين توصيه ميشود پيش از انجام فعاليت، برنامهاي را براي خود داشته باشيد و زمان خود را بر طبق برنامه جلو ببريد، اين كار باعث ميشود شما زمان مناسبي را براي هر يك از فعاليتهاي خود در نظر بگيريد و بتوانيد دقت كامل را بر روي آنها داشته باشيد.

برنامه ريزي صحيح

داشتن برنامه به تنهايي نميتواند از عوامل موثر در افزايش دقت حسابدار محسوب شود؛ شما در كنار تعيين هدفهاي خود، بايد برنامهريزي مناسبي براي آنها نيز داشته باشيد؛ از همين جهت توصيه ميشود برنامههاي خود را به صورت مكتوب بر روي يك كاغذ بنويسيد و آن را جلوي چشم قرار دهيد. با انجام اين كار شما يك به يك فعاليتهاي خود را انجام خواهيد داد كه اين موضوع ميتواند بر موفقيت حرفهي شما تاثير داشته باشد.

مديريت زمان

يكي از مسائلي كه امكان دارد براي بسياري از حسابدارها پيش آيد را ميتوان نداشتن مديريت مناسب زمان در نظر گرفت. گاهي اوقات شرايطي پيش ميآيد كه زمان براي حسابدار محدود ميشود و حسابدار براي آنكه بتواند امور خود را با سرعت بيشتري انجام دهد، دقت كار را پايين ميآورد، بنابراين ميتوان گفت مديريت زمان مناسب، يكي از عوامل موثر در افزايش دقت حسابدار محسوب ميشود كه اگر به طور كامل رعايت شود، بسياري از خطاهايي كه توسط حسابدار صورت ميگيرند، كم ميشوند.

ساير محصولات شركت طرح انديشان پويا:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.