مشخصه هاي اصلي نرم افزارهاي كاربردي حسابداري

شركت طرح انديشان پويا در سال ١٣٧٦ با هدف بهينه سازي و بالا بردن كارايي نرم افزارهاي موجود مالي و اداري در آن زمان و با به كارگيري خلاقيت فارغ التحصيلان دانشگاهي و جوانان نخبه ايراني فعاليت خود را آغاز نموده است.

مشخصه هاي اصلي نرم افزارهاي كاربردي حسابداري

۴۵ بازديد

چه موسساتي مي توانند از نرم افزارهاي كاربردي حسابداري و مالي استفاده كنند؟

از جمله اصلي ترين موسساتي كه براي مديريت امور مالي و حسابداري خود مي توانند از نرم افزارهاي كاربردي استفاده كنند عبارتند از:

  1. موسسات پيمانكاري
  2. موسسات بازرگاني
  3. شركت هاي توليدي
  4. و ...

نرم افزارهاي كاربردي حسابداري و مالي

مزيت هاي نرم افزارهاي كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي

  • متمايز كردن كسب و كار شما از ساير موسسات و رقباي موجود در بازار كار
  • طراحي كاربردي و منظم با توجه به احتياجات، نوع فعاليت و درخواست شما
  • دادن توانايي هاي بيشتر به شما براي پاسخ دادن بهتر و سريع تر به موسسه در حال پيشرفت
  • منعطف بودن نرم افزار براي ايجاد تغييرات جديد
  • برآورده كردن احتياجات شما و قابل تغيير در هر مرحله اي كه مورد نياز باشد
  • جلوگيري از نواقص عملياتي
  • كيفيت بالا در خدمات قابل ارائه به مشتري ها
  • راحت تر شدن تعامل يا داد و ستد بين كاركنان و تصميم گيري هاي مناسب تر

دانش و تكنولوژي هاي مورد استفاده در نرم افزارهاي كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي

با توسعه علم نرم افزارهاي كاربردي كاركنان موسسه ها نيز مي بايست علم و دانش خود را همزمان با آخرين تغييرات و سيستم هاي مدرن توليد نرم افزارهاي كاربردي مجهز نمايند، از جمله تكنولوژي هايي كه اكنون در نرم افزارهاي كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي به كار برده مي شوند كه مهم ترين آن ها معماري چند لايه است كه در زير به صورت كامل شرح داده خواهد شد.

  • تكنولوژي معماري چند لايه كه گاهي به اسم معماري n لايه نيز شناخته مي شود يك روش مناسب است كه در ساخت نرم افزارهاي كاربردي مورد استفاده قرار مي گيرد، به اين شكل كه سيستم نرم افزاري را در چند بخش قرار مي دهد و بخش هاي جداگانه سيستم به شكل لايه هاي مستقل ساخته مي شوند، اين قسمت ها به غير از اين مورد كه هر بخش وظايف خاص خود را دارد به يكديگر نيز مرتبط هستند و به ساير بخش هاي نرم افزار سرويس مي دهند؛ اين كار جهت ساده تر بودن پردازش هاي سيستمي مورد استفاده قرار مي گيرد.

گفتني است كه تمامي نرم افزارهاي تهيه شده شركت ما داراي تكنولوژي معماري چند لايه هستند و همانگونه كه متوجه شديد در ساختار آن ها از چند لايه استفاده مي شود و تنها بخشي از نرم افزار كه كاربر با آن در ارتباط است لايه كاربري و يا Interface است. در واقع مي توان گفت لايه Interface در نرم افزارهاي تحت ويندوز فرم ها هستند و در نرم افزارهاي تحت وب نيز صفحه هاي سايت و وب است.

برخي از محصولات شركت طرح انديشان پويا:

انواع نرم افزارهاي كاربردي حسابداري و مشخصه هاي اصلي آن ها

همه موسسات مالي و شركت ها به انجام محاسبات مالي و ارزيابي دقيق از هزينه ها و دريافتي هاي خود نياز دارند. امروزه مشاغل و كسب و كارها بسيار متنوع و تخصصي شده اند و به همين دليل، نيازهاي آن ها در امور مالي و محاسباتي بسيار گوناگون است. نرم افزارهاي كاربردي حسابداري بهترين ابزار براي پاسخگويي به اين نياز به شمار مي آيند.

انواع نرم افزارهاي كاربردي حسابداري

نرم افزارهاي حسابداري مديريت موجودي و سرمايه

اين دسته از نرم افزارهاي كاربردي حسابداري بر مديريت و سازماندهي موجودي تمركز دارند. امكانات تعبيه شده در اين نرم افزارها كمك مي كنند تا بتوانيد نظارت بهتري بر سرمايه و بودجه اختصاص داده شده به هر بخش از موسسه داشته باشيد. هدف نهايي در استفاده از نرم افزارهاي حسابداري مديريت موجودي و سرمايه كاهش هزينه هاي اتلافي به حداقل مقدار ممكن و افزايش بهره وري بودجه در هر بخش است.

نرم افزارهاي حسابداري صورت حساب فروشگاهي

يكي از پركاربردترين انواع نرم افزارهاي كاربردي حسابداري، همين نرم افزارها هستند. از اين نوع نرم افزارها در مراكز خريد، پاساژها، فروشگاه ها و هايپرماركت ها استفاده مي شود. اصلي ترين ويژگي اين دسته از نرم افزارها، داشتن محيطي اختصاصي براي صدور انواع فاكتورهاي خريد و صورت حساب هاي گوناگون است. صاحبان فروشگاه ها و كسب و كارهاي توليدي نوپا مي توانند از اين دست نرم افزارها استفاده كنند.

نرم افزارهاي حسابداري بودجه بندي

نرم افزارهاي حسابداري بودجه بندي، در موسسات بزرگ كه گردش مالي بالايي دارند يكي از ضروريات اصلي به شمار مي رود. در اين گونه موسسات لازم است تا داده هاي مربوط به گردش مالي در همه بخش ها در ارتباط با ساير داده هاي تحليلي در كنار هم جمع آوري و محاسبه شوند.

بودجه بندي شركت ها و موسسات بر اساس بررسي و ارزيابي فعاليت هاي گذشته و پيش بيني فعاليت هاي آتي صورت مي گيرد. به همين جهت لازم است در يك نرم افزار حسابداري مخصوص بودجه بندي، بتوان داده هاي مربوط به بودجه بخش هاي مختلف را در ارتباط با داده هاي آناليزي و تحليلي محاسبه كرد. نرم افزارهاي حسابداري بودجه بندي با هدف تسريع و تسهيل همين هدف طراحي شده اند.

نرم افزارهاي حسابداري پروژه

پيش از آن كه يك پروژه بزرگ، مانند احداث يك مجتمع بزرگ تجاري كليد بخورند، بايد ارزيابي دقيقي از تمام هزينه هاي پروژه داشت. حقوق پرسنل، هزينه تامين تجهيزات، ابزارها و مواد اوليه، هزينه هاي مربوط به بيمه و...، همگي بايد در ميان هزينه هاي پروژه لحاظ بشوند. هم چنين در حين اجراي پروژه بايد بتوان بر روند اجراي آن و هزينه هاي ناشي از آن نظارت دقيقي داشت و روند پيشرفت پروژه را از هر لحاظ ارزيابي كرد.

نرم افزارهاي حسابداري مديريت و برنامه ريزي پروژه براي اين دست محاسبات طراحي شده اند. با امكانات و ابزارهاي اين نوع نرم افزارهاي كاربردي حسابداري مي توان برآورد دقيقي از هزينه هاي يك پروژه داشت. اين گروه از نرم افزارهاي حسابداري براي شركت هاي عمراني كه پروژه هاي بزرگ ساخت و ساز را بر عهده دارند، اهميت زيادي پيدا مي كند.

نرم افزارهاي حسابداري پروژه

نرم افزارهاي حسابداري پايه

اين دسته از نرم افزارها، همان طور كه از نامشان هم پيداست، براي انجام امور پايه حسابداري طراحي شده اند. عمدتا براي كسب و كارهاي كوچك و خرد از همين نرم افزارها استفاده مي شود. كار با اين نرم افزارهاي حسابداري آسان تر از انواع پيشين است. با استفاده از نرم افزارهاي حسابداري پايه مي توان به مديريت حساب هاي شركت، ثبت اسناد مالي، فاكتورها و صورت حساب هاي مختلف و... پرداخت.

ساير محصولات شركت طرح انديشان پويا:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.