چگونه با استفاده از نزم افزار ها در بخش مديريتي موفقيت شغلي داشته باشيم؟

شركت طرح انديشان پويا در سال ١٣٧٦ با هدف بهينه سازي و بالا بردن كارايي نرم افزارهاي موجود مالي و اداري در آن زمان و با به كارگيري خلاقيت فارغ التحصيلان دانشگاهي و جوانان نخبه ايراني فعاليت خود را آغاز نموده است.

چگونه با استفاده از نزم افزار ها در بخش مديريتي موفقيت شغلي داشته باشيم؟

۵۹ بازديد

نرم افزارهاي كاربردي حسابداري

همه موسسات مالي و شركت ها به انجام محاسبات مالي و ارزيابي دقيق از هزينه ها و دريافتي هاي خود نياز دارند. امروزه مشاغل و كسب و كارها بسيار متنوع و تخصصي شده اند و به همين دليل، نيازهاي آن ها در امور مالي و محاسباتي بسيار گوناگون است. نرم افزارهاي كاربردي حسابداري بهترين ابزار براي پاسخگويي به اين نياز به شمار مي آيند.

با توجه به ضرورت يك سيستم هوشمند و جامع براي ساماندهي به امور مالي و مديريت بهتر آن ها، نرم افزارهاي كاربردي حسابداري متنوعي در بازار عرضه شده اند. برخي از اين نرم افزارها رايگان بوده و بيشتر آن ها با پرداخت هزينه قابل تهيه هستند. اين نرم افزارها از نظر امكانات، رابط كاربري؛ هزينه و كاربرد براي مشاغل و موسسات مختلف تنوع زيادي دارند. برخي از آن ها براي موسسات بزرگ مناسب تر هستند و برخي ديگر براي مشاغل و كسب و كارهاي نوپا و كوچك و متوسط كاربرد بيشتري دارند.

نرم افزارهاي مديريتي

يك نرم افزار حسابداري به طور كلي با هدف نظم بخشيدن به امور مالي سازمان ها و موسسات به وجود آمده است. در اين نرم افزارهاي مي توان بودجه و سرمايه هر بخس از شركت را تعيين كرد، هزينه هاي هر بخش و درآمد حاصل از فعاليت آن را ثبت كرد و سود و زيان فعاليت شركت را اندازه گيري نمود. اين نرم افزارها در برنامه ريزي مالي بهتر براي موسسه و شركت نقش مهمي ايفا مي كنند.

با توجه به نيازهاي مختلف مشاغل و كسب و كارهاي گوناگون، انواع مختلفي از نرم افزارهاي كاربردي حسابداري وجود دارند. هر يك از اين نرم افزارها براي پاسخگويي به مجموعه اي مشخص از نيازهاي طيفي از مشاغل و موسسات طراحي شده اند. برخي نرم افزارهاي كاربردي حسابداري با توجه به نيازهاي تعداد زيادي از مشاغل طراحي شده و امكانات بسيار مختلفي دارند كه از فعاليت هاي مختلف بازرگاني، توليدي و... پشتيباني مي كنند.

در ميان انواع نرم افزارهاي كاربردي حسابداري، برخي براي اهداف مشخصي طراحي شده اند. نيازهاي محاسباتي براي امور مالي در مشاغل و كسب و كارهاي مختلف با هم تفاوت دارند؛ به همين جهت برخي نرم افزارها با امكانات و ابزارهايي طراحي شده اند كه به شكل مخصوصي به رفع نيازهاي خاص كسب و كارهاي مختلف اختصاص پيدا كرده اند. به عنوان مثال يك فروشگاه براي محاسبه امور مالي و حسابداري، در مقايسه با يك شركت عمراني، به ابزارها و امكانات متفاوتي نياز دارد.

برخي از محصولات شركت طرح انديشان پويا:

موفقيت هاي شغلي با استفاده از نرم افزار ها در بخش مديريتي

ايجاد فعاليت در جايگاه مدير در سازمان ها و شركت ها، تنها تغيير جايگاه شغلي نيست؛ چرا كه مسئوليت هاي جديد و سنگيني را با خود به همراه دارد. مي توان گفت بخش عمده اي از كار ها و صفاتي كه يك مدير عالي را از سايرين متمايز مي كند، آگاهي و كاربرد مهارت هاي نرم افزاري است. مهارت هاي نرم افزاري كه شما را همراهي مي كنند تا در جايگاه خود بدرخشيد و بهترين باشيد، ارتباط مستقيمي با هوش هيجاني شما دارند. افراد در جايگاه مدير مي بايستي فعاليت هايي را برنامه ريزي كنند كه يك كارمند عادي و تازه كار، از انجام آن عاجز باشد.

براي مثال، يك مدير موفق مي داند كه استفاده از نرم افزار ها براي تسريع بخشيدن به انجام كار ها، كنترل كار ها، تعاملات وسيع با ديگر سازمان ها و...، براي رشد و نوآوري، از جمله وظايف او محسوب مي شود.

نرم افزارهاي مديريت

مهارت هاي نرم افزاري در ساير عنوان هاي شغلي

مهارت هاي استفاده از نرم افزار ها محدود به مديران و رهبران ارشد يك شركت و سازمان نيست، چرا كه امروزه مهارت استفاده از نرم افزار ها در تمامي جايگاه ها و اصناف براي موفقيت هاي شغلي جزو ملزومات است و افراد در هر جايگاهي كه فعاليت دارند، مي بايستي بر روي هوش هيجاني خود و استفاده از آن كار كنند. با قاطعيت مي توان گفت كه هر چه مهارت افراد در استفاده از نرم افزار ها افزايش پيدا كند، موفقيت افراد در جايگاهي كه دارند، بيشتر خواهد شد. براي مثال همه ي ما افرادي را در زندگي يا محيط كار خود مي شناسيم كه عملكرد و ميزان پيشرفت شان همانند مدير يا رهبر بخشي از كسب و كار است. در حالي كه در محيط كار خود شغل و سمتي غير از مديريت خود ايفا مي كنند.

واقعيت امر اين است كه تكنولوژي و پيشرفت روزانه آن، بر روي شغل اراد در هر جايگاهي كه دارند، تاثير مستقيمي مي گذارد. همانطور كه آگاه هستيد، اتوماسيون سازي مي تواند بخش عمده يا در مواردي همه ي كار ها را با توجه به دستور العملي كه به آن داده مي شود، به بهترين نحو ممكن انجام دهد و جايگزين مناسبي براي نيرو هاي انساني گردد. در اين شرايط كارمنداني موفق هستند كه مهارت و وظايفي كه بر عهده دارند، از سوي ربات هاي ساخته شده و الگوريتم هاي طراحي شده، قابل جايگزين و اجرايي نباشد. براي مثال ايجاد خلاقيت، فكر كردن، ارائه ايده هاي جديد در انجام كسب و كار ها و...، مهارت هايي هستند كه هيچ ربات يا الگوريتمي بهتر از انسان نمي تواند از عهده ي آن بر بيايد. در حالي كه كارمندان با استفاده از نرم افزار ها، موفقيت شغلي خود را به دست مي آورند.

مهارت هاي نرم افزاري

براي موفقيت شغلي با استفاده از نزم افزار ها، بهترين خود باشيد

موفقيت در هر شغل و جايگاهي كه هستيد، مستلزم مهارت هايي خاص است كه براي دستيابي به اين موفقيت بايد در اين مهارت ها حرفه اي شويد. شما به عنوان يك مدير، كارمند يا رهبر اصناف مختلف مي بايستي با تقويت نقاط قوت خود، خود را از يك نيروي رضايت بخش، به يك نيروي عالي و متبهر تبديل كنيد. براي مثال امروزه موفقيت هاي شغلي با استفاده از نرم افزار ها، امري بديهي است كه اكثر افراد آن را به كار مي گيرند. اين مهارت ها به طور معمول در آگهي هاي استخدامي ذكر نمي شوند، اما دليل اصلي تمايز افراد با يكديگر در كار هستند. به عنوان مثال مديريت زمان و تمركز، مهارت هايي هستند كه با استفاده و كاربرد از نرم افزار ها، به خوبي قابل اجرا مي باشند؛ اين دو عامل كه ميزان بهره وري را افزايش مي دهند، در بسياري از عناوين شغلي از آن ها استقبال نمي شود. افرادي كه چنين مهارتي را در خود پرورش مي دهند، پروژه هاي محول شده را بيش از پيش آماده و تحويل مي دهند.

ساير محصولات شركت طرح انديشان پويا:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.