سيستم دريافت و پرداخت

شركت طرح انديشان پويا در سال ١٣٧٦ با هدف بهينه سازي و بالا بردن كارايي نرم افزارهاي موجود مالي و اداري در آن زمان و با به كارگيري خلاقيت فارغ التحصيلان دانشگاهي و جوانان نخبه ايراني فعاليت خود را آغاز نموده است.

سيستم دريافت و پرداخت

۴۵ بازديد

سيستم برنامه ريزي توليد چيست؟

سيستم برنامه ريزي توليد فرآيند تصميم گيري در مورد منابع مصرفي سازمان است كه سازمان براي عمليات هاي آينده اش به آن ها نياز دارد، و نيز تخصيص اين منابع مصرفي در جهت توليد محصول مورد نظر در تعداد مورد نياز و با كمترين هزينه، و پيش بيني و فراهم آوردن به موقع مجموعه عوامل مورد نياز براي ساخت و توليد محصولات مورد نظر، و تعيين كميّت آن ها مي باشد.

سيستم برنامه ريزي توليد

مدل هاي برنامه ريزي توليد

  • مدل برنامه ريزي توليد ايستا ( قطعي )

در اين مدل فرض را بر اين اساس قرار مي دهيم كه آينده قطعي است و هيچ گونه تغييري در تقاضا ايجاد نخواهد شد.

و مطابق يك تقاضاي ثابت براي آينده برنامه ريزي مي كنيم.

  • مدل برنامه ريزي توليد پويا ( دايناميك )

روش برنامه ريزي پويا يك الگوريتم بسيار عمومي است و مي‌توان آن را به مسائل بهينه ‌سازي اعمال كرد كه در آن‌ ها هزينه رو به جلو و هزينه جا به‌ جايي از يك حالت به حالت ديگر، جمع شونده است.

از آن جا كه در اين روش برنامه ريزي آينده احتمالي است و تقاضا ممكن است تغيير كند، متناسب با شرايط برنامه توليد نيز تغيير مي كند.

اهداف برنامه ريزي توليد

  • استفاده بهينه از منابع توليد
  • رضايت مشتريان
  • كمك به مديران براي تصميم گيري بهتر
  • كاهش هزينه هاي توليد و نگهداري
  • كاهش هزينه هاي توليد ناشي از توليد در وقت عادي
  • كاهش هزينه هاي توليدي ناشي از قرارداد هاي جنبي
  • كاهش هزينه هاي توليدي ناشي از اضافه كاري
  • ايجاد و حفظ يك بانك اطلاعاتي جامع

نرم افزار برنامه ريزي توليد

در سيستم برنامه ريزي توليد براي سازمان­ هاي توليدي، قبل از آنكه عمليات توليد يك محصول آغاز شود بايد برنامه­ ريزي دقيقي بر مبناي زمان استاندارد ساخت محصول صورت گيرد تا مديران بتوانند مقايسه ­اي بين بودجه دستمزد پيش بيني شده و هزينه هاي واقعي دستمزد انجام دهند. اين كار در گذشته به دشواري صورت مي­گرفت اما با پيشرفت تكنولوژي و شكل گيري دانش كامپيوتر، نرم افزارهاي برنامه­ريزي پا به عرصه توليد نهادند تا ارائه برنامه و كنترل هزينه ­هاي دستمزد براي مديران در امر توليد محصول امكان پذير گردد. در حقيقت هدف اصلي نرم افزار برنامه ريزي توليد، مدل سازي و ارائه برنامه منظم و دقيق توليد محصول براي يك كارخانه بر اساس محدويت هاي تقاضا، ظرفيت توليد، انبار، بودجه و… مي­باشد.

مديريت منابع مالي چيست؟

سيستم مديريت منابع مالي متشكل از متدهايي است كه چرخه ي مالي زندگي ما را تامين ميكند و ميتواند يك شماي كلي از وضعيت اقتصادي به ما دهد.به عبارت ديگر مديريت منابع مالي كاربرد اصول اقتصادي مطرح در دنيا براي حل مسائل مختلف پيش رو است. يكي از اهداف سيستم مديريت منابع مالي رساندن ارزش شركت به بيشترين حد ممكن است و از آن جايي كه مدير مالي با مالكان و افرادي كه جز فعالان بازار سرمايه اند در ارتباط هستند لازم است كه برنامه مناسبي از سود و رشد شركت داشته باشند.

مديريت منابع مالي

اهداف مديريت منابع مالي

يكي از اهداف شركت ها از تشكيل سيستم مديريت منابع مالي تضمين نوع كسب و كار مي باشد و اين كار بستگي به نوع مديريت آن شركت دارد كه اگر به بهترين شكل ممكن اداره شود مي توانند آن شركت را به سمت كسب و كار عالي سوق دهند.

سيستم مديريت منابع مالي به طور كلي به كارهايي مانند تهيه و كنترل مديريت منابع مالي يه واحد اقتصادي مي پردازد كه از اين اهداف مهم مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • اطمينان از كافي بودن بودجه براي واحد هاي اقتصادي
  • اطمينان از به دست آوردن سود كافي براي سهامداران كه اين سود بستگي به قيمت بازار سهام و توقعات سهامداران دارد
  • اطمينان از استفاده درست از منابع مالي شركت
  • اطمينان از اعتماد كردن سهامداران از امنيت موجود در شركت براي سهام گذاري

بهترين نرم افزار حسابداري كدام است؟

امروزه صاحبان مشاغل كوچك و بزرگ براي مرتب سازي فعاليت‌هاي خود از نرم افزار حسابداري مالي  بهره مند مي‌شوند زيرا كه اين نرم‌افزارها به آنها كمك مي كند تا حساب‌هاي دريافتي و قابل پرداخت را رديابي كنند و درك درستي از سودآوري خود داشته و براي فصل ماليات آماده باشند.

نرم افزار هاي حسابداري مالي ابزارهايي هستند كه به شما كمك مي‌كنند تا جريان‌هاي مالي شركت خود را ثبت كرده و وضعيت صندوق شركت را بررسي كنيد. همچنين با استفاده از آنها مي‌توانيد معاملات خود با شركت‌هاي ديگر را ارزيابي كرده و گزارشاتان را ارائه كنيد. برنامه حسابداري به شما اين فرصت را مي‌دهد تا بر ارتباطات مشتري و فروشنده مديريت داشته باشيد، سفارش خريدرا ثبت وسطح سهام را پيگيري كنيد.

سيستم حقوق و دستمزد چيست

سيستم حقوق و دستمزد به سيستمي متشكل از برخي اجزاء گفته مي شود كه كار اصلي آن محاسبه هزينه هاي مربوط به حقوق و دستمز است. بطور كلي اجزء سيستم حقوق و دستمزد

بدون در نظر گرفتن اينكه، سيستم براي موسسه بازرگاني و خدماتي و يا توليدي طراحي شده  به بخش هاي زير طبقه بندي مي گردد.

سيستم حقوق و دستمزد

مزاياي وجود سيستم حقوق و دستمزد چيست

در زير بصورت ليستي مختصر به برخي از مزاياي سيستم حقوق و دستمزد اشاره مي كنيم.

  • محاسبه دقيق حقوق بر مبناي هر نفر
  • پرداختي دقيق بر مبناي ساعت كاري
  • محاسبه كسورات حقوق و دستمزد
  • بايگاني اسناد مرتبط با پرداخت به پرسنل

۵ دليل براي مهم تلقي نمودن حقوق و دستمزد چيست؟

زماني كه يك سازمان روزبه‌روز بزرگ‌تر مي‌شود، حفظ و نگهداري افراد كليدي و استخدام افراد باقابليت‌هاي مناسب يكي از اصول بقا سازمان محسوب مي‌شود و همين موضوع اهميت يك سيستم حقوق و دستمزد را نشان مي‌دهد و ازاين‌دست دلايل بسيار مي‌توان اسم برد اما به‌طور خلاصه ۵ دليل براي مهم تلقي نمودن يك سيستم حقوق دستمزد مي‌توان به شرح زير ذكر نمود:

۱- يكي از بالاترين هزينه‌هاي واحد تجاري در راستاي فعاليت است.

۲- منابع انساني يكي از مهم‌ترين عوامل افزايش كيفيت كار و درآمدزايي سازمان تلقي مي‌شود.

۳- در سطح كلان، مسائل بسياري در زمينه اجتماعي، رفاهي و سياسي ايفا مي‌كند.

۴- هزينه‌هاي حقوق و دستمزد در شركت‌هاي خدماتي، دانش‌بنيان و يا طراحي در بالاترين و در مواردي تا ۸۰ درصد كل هزينه‌هاي يك سازمان را در برمي‌گيرد.

۵- در شركت‌هاي صنعتي، هزينه حقوق و دستمزد عموماً بين ۱۰ الي ۱۵ درصد هزينه‌هاي بهاي تمام‌شده توليد كالا را شامل مي‌شود.

سيستم دريافت و پرداخت

نقش سيستم‌ دريافت و پرداخت در ثبت، نگهداري و پردازش منابع مالي كسب و كارها موجب شد است كه اطلاعات مالي با سرعت و صحت بيشتري ثبت و نگهداري شوند؛ از سويي ضمن كنترل و نظارت بر فرآيندهاي  مالي، مديران مالي كسب و كارها را از هرگونه سوء استفاده احتمالي از اسناد مالي و وجوه نقد آن آگاه مي‌سازند؛ تا با استفاده از آن بتوانند ريسك از دست رفتن دارايي‌هاي سازمان متبوع خود را به حداقل برسانند. نرم‌افزار دريافت و پرداخت، سابق بر اين با نام سيستم خزانه‌داري در بازار سيستم‌هاي مالي در ايران شناخته مي‌شد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.